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PostGIS ajoute le support d'objets géographique à la base de données PostgreSQL. En effet, PostGIS "spatialise" le serverur PostgreSQL, ce qui permet de l'utiliser comme une base de données SIG.

Maintenu à jour, en fonction de nos disponibilités et des diverses sorties des outils que nous testons, nous vous proposons l'ensemble de nos travaux publiés en langue française.

source: trunk/workshop-routing-foss4g/web/proj4js/lib/projCode/poly.js @ 76

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Ajout du répertoire web

  • Property svn:executable set to *
Line 
1/* Function to compute, phi4, the latitude for the inverse of the
2   Polyconic projection.
3------------------------------------------------------------*/
4function phi4z (eccent,e0,e1,e2,e3,a,b,c,phi) {
5        var sinphi, sin2ph, tanph, ml, mlp, con1, con2, con3, dphi, i;
6
7        phi = a;
8        for (i = 1; i <= 15; i++) {
9                sinphi = Math.sin(phi);
10                tanphi = Math.tan(phi);
11                c = tanphi * Math.sqrt (1.0 - eccent * sinphi * sinphi);
12                sin2ph = Math.sin (2.0 * phi);
13                /*
14                ml = e0 * *phi - e1 * sin2ph + e2 * sin (4.0 *  *phi);
15                mlp = e0 - 2.0 * e1 * cos (2.0 *  *phi) + 4.0 * e2 *  cos (4.0 *  *phi);
16                */
17                ml = e0 * phi - e1 * sin2ph + e2 * Math.sin (4.0 *  phi) - e3 * Math.sin (6.0 * phi);
18                mlp = e0 - 2.0 * e1 * Math.cos (2.0 *  phi) + 4.0 * e2 * Math.cos (4.0 *  phi) - 6.0 * e3 * Math.cos (6.0 *  phi);
19                con1 = 2.0 * ml + c * (ml * ml + b) - 2.0 * a *  (c * ml + 1.0);
20                con2 = eccent * sin2ph * (ml * ml + b - 2.0 * a * ml) / (2.0 *c);
21                con3 = 2.0 * (a - ml) * (c * mlp - 2.0 / sin2ph) - 2.0 * mlp;
22                dphi = con1 / (con2 + con3);
23                phi += dphi;
24                if (Math.abs(dphi) <= .0000000001 ) return(phi);   
25        }
26        Proj4js.reportError("phi4z: No convergence");
27        return null;
28}
29
30
31/* Function to compute the constant e4 from the input of the eccentricity
32   of the spheroid, x.  This constant is used in the Polar Stereographic
33   projection.
34--------------------------------------------------------------------*/
35function e4fn(x) {
36        var con, com;
37        con = 1.0 + x;
38        com = 1.0 - x;
39        return (Math.sqrt((Math.pow(con,con))*(Math.pow(com,com))));
40}
41
42
43
44
45
46/*******************************************************************************
47NAME                             POLYCONIC
48
49PURPOSE:        Transforms input longitude and latitude to Easting and
50                Northing for the Polyconic projection.  The
51                longitude and latitude must be in radians.  The Easting
52                and Northing values will be returned in meters.
53
54PROGRAMMER              DATE
55----------              ----
56T. Mittan               Mar, 1993
57
58ALGORITHM REFERENCES
59
601.  Snyder, John P., "Map Projections--A Working Manual", U.S. Geological
61    Survey Professional Paper 1395 (Supersedes USGS Bulletin 1532), United
62    State Government Printing Office, Washington D.C., 1987.
63
642.  Snyder, John P. and Voxland, Philip M., "An Album of Map Projections",
65    U.S. Geological Survey Professional Paper 1453 , United State Government
66    Printing Office, Washington D.C., 1989.
67*******************************************************************************/
68
69Proj4js.Proj.poly = {
70
71        /* Initialize the POLYCONIC projection
72          ----------------------------------*/
73        init: function() {
74                var temp;                       /* temporary variable           */
75                if (this.lat0=0) this.lat0=90;//this.lat0 ca
76
77                /* Place parameters in static storage for common use
78                  -------------------------------------------------*/
79                this.temp = this.b / this.a;
80                this.es = 1.0 - Math.pow(this.temp,2);// devait etre dans tmerc.js mais n y est pas donc je commente sinon retour de valeurs nulles
81                this.e = Math.sqrt(this.es);
82                this.e0 = Proj4js.common.e0fn(this.es);
83                this.e1 = Proj4js.common.e1fn(this.es);
84                this.e2 = Proj4js.common.e2fn(this.es);
85                this.e3 = Proj4js.common.e3fn(this.es);
86                this.ml0 = Proj4js.common.mlfn(this.e0, this.e1,this.e2, this.e3, this.lat0);//si que des zeros le calcul ne se fait pas
87                //if (!this.ml0) {this.ml0=0;}
88        },
89
90
91        /* Polyconic forward equations--mapping lat,long to x,y
92          ---------------------------------------------------*/
93        forward: function(p) {
94                var sinphi, cosphi;     /* sin and cos value                            */
95                var al;                         /* temporary values                             */
96                var c;                          /* temporary values                             */
97                var con, ml;            /* cone constant, small m                       */
98                var ms;                         /* small m                                      */
99                var x,y;
100
101                var lon=p.x;
102                var lat=p.y;   
103
104                con = Proj4js.common.adjust_lon(lon - this.long0);
105                if (Math.abs(lat) <= .0000001) {
106                        x = this.x0 + this.a * con;
107                        y = this.y0 - this.a * this.ml0;
108                } else {
109                        sinphi = Math.sin(lat);
110                        cosphi = Math.cos(lat);   
111
112                        ml = Proj4js.common.mlfn(this.e0, this.e1, this.e2, this.e3, lat);
113                        ms = Proj4js.common.msfnz(this.e,sinphi,cosphi);
114                        con = sinphi;
115                        x = this.x0 + this.a * ms * Math.sin(con)/sinphi;
116                        y = this.y0 + this.a * (ml - this.ml0 + ms * (1.0 - Math.cos(con))/sinphi);
117                }
118
119                p.x=x;
120                p.y=y;   
121                return p;
122        },
123
124
125        /* Inverse equations
126        -----------------*/
127        inverse: function(p) {
128                var sin_phi, cos_phi;   /* sin and cos value                            */
129                var al;                                 /* temporary values                             */
130                var b;                                  /* temporary values                             */
131                var c;                                  /* temporary values                             */
132                var con, ml;                    /* cone constant, small m                       */
133                var iflg;                               /* error flag                                   */
134                var lon,lat;
135                p.x -= this.x0;
136                p.y -= this.y0;
137                al = this.ml0 + p.y/this.a;
138                iflg = 0;
139
140                if (Math.abs(al) <= .0000001) {
141                        lon = p.x/this.a + this.long0;
142                        lat = 0.0;
143                } else {
144                        b = al * al + (p.x/this.a) * (p.x/this.a);
145                        iflg = phi4z(this.es,this.e0,this.e1,this.e2,this.e3,this.al,b,c,lat);
146                        if (iflg != 1) return(iflg);
147                        lon = Proj4js.common.adjust_lon((Proj4js.common.asinz(p.x * c / this.a) / Math.sin(lat)) + this.long0);
148                }
149
150                p.x=lon;
151                p.y=lat;
152                return p;
153        }
154};
155
156
157
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.